Designové sklo Rückl vstává z popela

Značka Rückl pod vedením uměleckého ředitele Ronyho Plesla a grafického studia Najbrt zažívá návrat mezi luxusní značky českého křišťálu. Novou éru Rückl zahájil designovou kolekcí a na začátku listopadu nově otevřenou prodejnou v centru Prahy v Železné ulici.

Pink, to je Rückl. Cestu znovuzrozené značky definuje unikátní brus, pastelové odstíny a nezvyklá kombinace materiálů. Současná designová kolekce Ronyho Plesla České nebe vzdává hold tradici sklářského umění a ikonám české historie. Je v ní zastoupena například váza jménem Krakatit, karafa Golem nebo svícen Metamorphosis. Kolekce si bere to nejlepší ze staletími prověřených sklářských postupů a historických dekorů a posouvá je na další úroveň. ,,Rückl je pro mne kus úžasné historie českého broušeného křišťálu. Baví mne objevovat skryté inspirace ve starých vzorech a pouze je přeskupit do jiných podob, příběhů a souvislostí,“ říká její autor Rony Plesl.

Grafický design od Studia Najbrt

Dlouhá historie značky se začala psát roku 1846. Na ni navazuje i nový grafický design Studia Najbrt. Znovuzrozený Rückl proto nadále charakterizuje symbolické logo čápa. To je se značkou spjaté již po desetiletí. A díky jednoduchým čistým linkám dostává nový svěží vzhled. ,,Naším cílem bylo vytvořit kvalitní redesign historické značky Rückl s motivem čápa, s čímž souvisí i moderní vizuální styl, který bude základem celé vizuální podoby sklárny,“ říká o novém designu Aleš Najbrt.

Rückl Flagship Store

Díky spolupráci týmů profesionálů se Rückl zařadí mezi luxusní značky českého křišťálu. Uvedení značky na trh doprovodila na začátku listopadu otevření – Rückl Flagship Store – vlajková loď nižborské sklárny Rückl, v centru Prahy v Železné ulici.

Na přípravě obchodu spojili síly přední čeští architekti Qarta Architektura a umělecký ředitel Rückl Rony Plesl. „Když jsme vytvářeli koncept Rückl Flagship Store, chtěli jsme vytvořit místo, které bude reprezentovat Prahu i český křišťál“, popisují architekti z Qarta Architektura svůj záměr. Prostory byly zbaveny necitlivých stavebních zásahů z minulých let. Vše bylo navrženo s maximálním minimalistickým vkusem tak, aby vyniklo to hlavní – nádhera ručně foukaného a broušeného nižborského skla.

Už samo umístění prodejny o rozloze 62m2 do nárožního domu ze 16. století naznačuje jasný cíl vytvořit v Železné ulici výjimečné, nadčasové místo, které by současně navázalo na historii centra staré Prahy. Značka Rückl svými hodnotami a produkty odkazuje na to nejlepší z českých dějin, tradic a kultury. V obchodě mezi kolekcemi naleznete například vázy Krakatit, karafy Golem, skleničky Amadeus či těžítka Josef K.

Celková renovace sklárny bude pod vedením Josefa Pleskota

V příštím roce odstartuje i rozsáhlá renovace areálu sklárny v Nižboru. Ta bude probíhat pod taktovkou architekta Josefa Pleskota. Bude si klást za cíl přilákat tuzemské i zahraniční milovníky skla. Ale nejen skla. Součástí areálu bude i restaurace, takže si na své přijdou i příznivci špičkové gastronomie. Lákadlem bude i krásná příroda Křivoklátska, v níž je sklárna položená.

Více informací naleznete na stránkách: ruckl.cz

Napsat komentář