Společnost Penny market pozvedla na další úroveň svůj projekt Animal Welfare, jehož cílem jsou lepší podmínky chovu zvířat. K vyšším standardům pro chovy skotu a prasat, než vyžadují předpisy, připojila i nová pravidla pro chov a přepravu kuřat.
Na zlepšování podmínek chovu zvířat pracuje Penny dlouhodobě.
“Jakmile jsme v roce 2019 nastavili standardy pro chov skotu a prasat, začali jsme pracovat na standardech pro drůbež. Velkým tématem, které rezonuje, jsou vejce z klecových chovů. I tam jsme se zavázali skončit s prodejem těchto vajec do konce roku 2023. Už nyní nemáme ve standardní nabídce žádná klecová vejce. Teď děláme další krok a nastavujeme standardy Animal Welfare i pro chov a přepravu kuřat,” říká Petr Baudyš, vedoucí oddělení kvality společnosti Penny Market.
Rozumné podmínky, přísnější než stanovuje zákon
Chov kuřat musí nově splňovat přísnější standardy. Zejména pokud jde o klima v halách samotných. Vyžadovány jsou lepší podmínky (jako je nižší obsah čpavku, optimalizovaná vlhkost, nižší hustota osazení kuřat v hale) než stanoví zákon. V neposlední řadě jde o zkrácení doby přepravy kuřat na porážku a lepší podmínky při jejich vyskladňování.
Dobré potraviny jako volba
Základem fungování projektu “Penny Standard Animal Welfare” je spolupráce s vybranými dodavateli a zprostředkovaně i s jejich chovateli. Těm jsou stanoveny přísné požadavky na chov zvířat. Cílem je zajistit nejen dodržování správných postupů a platných legislativních požadavků, ale v některých případech jsou podmínky stanoveny nad rámec stávající legislativy. Je tomu tak proto, aby měla zvířata zajištěny co nejkvalitnější životní podmínky.
“Na své náklady budeme dbát na jejich dodržování. Není dovolena zvýšená hustota osazení kuřaty od 39 kilogramů na m2, ačkoliv ji předpisy umožňují,” vypočítává Baudyš.
Maso je pak v Penny prodáváno označené logem s textem: “Správné životní podmínky – Animal Welfare”. To pochází od zvířat žijících v kontrolovaných a vylepšených podmínkách.
“Spotřebitel může díky této značce klást větší důraz na to, aby zvířata skutečně měla dobré životní podmínky. Je obecně známo, že maso pocházející ze zvířat, se kterými bylo zacházeno šetrněji, je kvalitnější,” uvádí Jens Krieger, generální ředitel Penny Market .
Potraviny pro potřebné
Zkraje května, Penny oznámil, že věnuje prostřednictvím potravinových bank potřebným potraviny a další zboží v celkové hodnotě 2,5 milionu korun. Zároveň spustil kampaň na podporu českých dodavatelů. Impulsem se stalo zrušení letošní jarní Sbírky potravin, kdy začala firma jednat o novém způsobu pomoci s Českou federací potravinových bank.
“Nechtěli jsme věnovat jednorázový dar. Proto jsme se rozhodli, že v následujících pěti měsících dodáme každý měsíc do centrálního skladu potraviny a produkty v hodnotě půl milionu pro ty, kdo je skutečně potřebují,” vysvětlil v tu dobu jednatel Jens Krieger. Penny poskytuje federaci už pět let centrální sklad v Modleticích u Prahy, dosažená pomoc se za tu dobu přiblížila 11 milionům korun.
Penny v číslech
– 388 prodejen v ČR
– 5 logistických center
– 5 800 zaměstnanců
– 500 000 průměrný denní počet zákazníků
Zelené produkty
– 7 z 10 potravinářských výrobků je z ČR
– 18 výrobků podle České cechovní normy
– 53 místních pekáren
– 14 položek masa a masných výrobků podle penny animal welfare standard
– 2200 tun ovoce a zeleniny zachráněné díky produktové řadě Neobyčejné kousky
ČŤETE TAKÉ: